fbpx

 

מאור מאיר שפריר – פסיכותרפיסטית

מחקר חדש: רבות מהשיחות למוקדי סיוע מתרחשות שנים אחרי הטראומה!

מחקר חדש שהתפרסם החודש על דרך השימוש של הציבור במעל 1,000 קווי סיוע וחירום בארה"ב חושף כמה ממצאים מרתקים: מעל 40% מהפונים הם קורבנות, בעוד השאר הם קרובי משפחה או חברים של הקורבנות. בשתי הקטגוריות הללו, ביותר מ-80% מהמקרים, התקשרו נשים.

המחקר, שנערך במשך חמש שנים על-ידי מומחים בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בפלורידה אטלנטיק, חשף גם כי אורך השיחה הממוצעת לקווי הסיוע עומדת על 5 דקות.

מעל מחצית מהשיחות התרחשו תוך 72 שעות ממועד האירוע הטראומתי, אך רבות מהן התרחשו שלוש שנים ויותר אחרי מועד האירוע. לדברי החוקרים, העובדה שרבות מהשיחות נערכו שנים לאחר הטראומה מסמנת כי על האנשים המאיישים את המוקדים הללו להיות בקיאים גם בטיפול בהשלכות ארוכות הטווח של טראומות.

מעבר לפנייה הטבעית והמובנת לקווי החירום בסמוך למועד האירוע, וגם שנים אחריו, המרחב הטיפולי הסדיר הוא מהותי לטיפול בשלל ההשלכות ארוכות הטווח של פגיעות מיניות – הן אצל נשים והן אצל גברים. פגיעה מינית מערערת את יסודות העולם של הנפגע או והנפגעת.

רבים מפתחים הפרעה פוסט-טראומתית, חווים את הטראומה שוב ושוב, סובלים מניתוק נפשי מתמשך, וחווים משבר אמון כה גדול באחרים, עד שהם מתקשים לתחזק מערכות יחסים קיימות או להתחיל חדשות. לטיפול בנפגעת או נפגעת תקיפה מינית מגוון מטרות, וביניהן החזרת האמון באדם ותחושת השליטה בגורלם.

כדי לקרוא עוד על המחקר:
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/08/160811101018.htm

כדי לקרוא עוד על השלכות ארוכות הטווח של פגיעה מינית:
http://maormeir.co.il/2016/07/06/rape/

לקריאת הפוסט המלא

נגישות