fbpx

היום יום האישה.
אני רוצה לספר לכם ולכן, דווקא היום, איך הצלחתי לצאת מהפגיעה הכי קשה בחיי עם נפש שקטה וראש מורם.
חשוב לי לספר לכל מי שעברו פגיעה מינית שיש עוד אופציה לקום מהמקרים האלה, אופציה שלא מחייבת מעבר דרך שבעה מדורי גיהינום במשטרה ובמערכת המשפט. קוראים לה צדק מאחה.
ידיד קרוב פגע בי מינית, אנס אותי.
אחרי שזה קרה התביישתי , פחדתי, כעסתי והרגשתי אבודה ומבולבלת לחלוטין. הוא לא באמת מפלצת, אני מכירה אותו. הוא לא הטיפוס שיתקוף, שיאנוס, שיפגע. אבל הוא אנס. לא רציתי שהוא ישב בכלא אבל גם לא יכולתי להמשיך הלאה כאילו כלום לא קרה.
פחדתי ללכת למשטרה -אבל לא רציתי לשתוק ולהמשיך לחיות עם פצע מדמם, רציתי להבין מה קרה, לשאול אותו מה הוא חשב לעצמו. רציתי שהוא יבין את עומק הפגיעה שלו בי.
קבעתי פגישה עם המנחות של "בצדק" ויחד התחלנו בתהליך שהמטרה הסופית שלו היא להמשיך בחיי בטוב. הדרך למטרה הזו עוברת דווקא דרך דיאלוג עם האדם שפגע בי. עשינו לא מעט מפגשי הכנה: המנחות שאלו אותי שאלות, הסבירו לי איך זה עובד, תמכו, עודדו, נתנו לי תקווה שזה אפשרי. במקביל, הן נפגשו גם איתו כמה פעמים והכינו אותו למפגש העתידי בינינו.
רק כששנינו הרגשנו מוכנים התקיים המפגש המשותף – אני, הוא והמנחות. הן הסבירו לי שאני יכולה לדחות את המפגש או לסגת ממנו בכל רגע. הכל בסדר. מותר לי.
ידעתי שהמפגש הזה הוא האתגר הכי גדול בחיים שלי, אבל גם הכי חשוב. ידעתי גם שבמרחב הזה מותר לי לעשות הכל: לדבר, לבכות, להתפרק, לברוח, לחזור.
המנחות היו שם כל הזמן – כיוונו אותנו, עודדו, בדקו שאנחנו בסדר, עצרו אותנו אם הדיאלוג עלה על פסים לא טובים. בשיחה איתו יכולתי לשאול שאלות, לקבל תשובות, להבין איך הוא חווה את האירוע, מה הוא בכלל חשב לעצמו? בקיצור – להשלים את התמונה. וכשהשלמתי את התמונה משהו בי קצת נרגע.
למדתי שגם לו יש את החוויה שלו על מה שקרה באותו יום. הוא קרא את הסיטואציה שהיתה בינינו והבין אותה אחרת לגמרי. ראיתי עד כמה גם הוא המום וכואב את המצב. זה אמנם לא מפחית את עוצמת הפגיעה שעברתי, אבל קיבלתי מענה לאותן שאלות שיצרו אצלי כזה כאוס פנימי וזה העניק לי הקלה גדולה.
המפגש הזה היה גיים צ'יינג'ר:
הוא הכיר בכך שהוא פגע
הוא הבין עד כמה הוא פגע
הוא לקח אחריות
הוא התחרט
הוא התנצל
הוא רוצה לכפר, לשנות, לתקן. עד כמה שאפשר כמובן.
האמנתי לו.
כמו בכל דבר בחיים, אין תרופת פלא ושום דבר הוא לא מושלם. זה היה צעד אחד בדרך הארוכה שעוד נותרה בפניי.
אני עדיין לא יודעת אם סלחתי לו ואולי לא אסלח לו לעולם. אין ספק שזה תהליך פנימי עמוק שלי שאני יכולה לעבור. זה גם פחות משנה לי כרגע. החלק המשמעותי עבורי הוא שמשהו אצלי בפנים השתנה.
סוף סוף מצאתי את הדרך להמשיך הלאה. בטוב.
אני כבר לא מרגישה פגועה וחזרתי לתפקד, לנשום, לחיות.
אני שוב מסוגלת לראות אותו כבנאדם, עם כל התכונות והממדים שלו.
חזר לי השקט לחיים, חזרתי לתקשר עם המשפחה שלי ואני ישנה טוב בלילה.
אני היום יכולה להביט קדימה ולחשוב על העתיד.

"בצדק"- תכנית צדק מאחה במקרים של פגיעה מינית https://betsedek.org.il

סטטוסים מצייצים
איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית
מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ת"א
מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – חיפה והצפון
מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – השרון
Maslan מסל"ן
מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית ירושלים ע''ש לינדה פלדמן
תאיר מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית גליל-גולן
תהל מרכז הסיוע – Tahel Crisis Center
הצינור
#צדק מאחה#פגיעה מינית#החלמה



לקריאת הפוסט המלא

נגישות