fbpx

לאחרונה, הסתיימה הכשרת המנחות של "בצדק"- תכנית המקיימת תהליכי צדק מאחה במקרה של פגיעה מינית. אחת מהמנחות שהצטרפו אלינו היא מוריה שלומות. מוריה היא עו"ד ומגשרת, מנכ"לית "הורים נגד מעצרי ילדים" וחברת מועצת העיר ת"א-יפו. מוריה מתארת את גישת הצדק מאחה מנקודת מבטה:
"צדק מאחה הוא השקפת עולם רחבה שיכולה להתאים לאיחוי פצעים בין אישיים אך גם סכסוכים קבוצתיים ולאומיים. "אנחנו לא יכולים להיות בני אדם מלאים ואנושיים לבד, אנחנו תלויים בקשרים שלנו לאחרים. האנושיות של האחד תלויה ומושפעת מהאנושיות של האחר. אם אדם פוגע באנושיות של חברו, גם האנושיות שלו עצמו נפגעת…. אין דבר יותר הרסני יותר מכעס ונקמה ולכן הסליחה היא אינטרס אישי. הסולח משחרר את עצמו מהכבלים ששובים אותו. הדבר החשוב ביותר הוא איחוי מערכות היחסים כי בלעדיהם, אדם איננו אדם". (מתוך ראיון שערך פרנק ליפמן עם הארכיבישוף דזמונד טוטו ז"ל באפריל 2014).
בתכנית של "בצדק", הסליחה אינה חובה ואיננה תנאי, אבל לקיחת האחריות של הפוגע היא דבר הכרחי בשביל להתחיל בתהליך מאחה. אני מאמינה בכל הלב בשיקום, ריפוי, תיקון והחלמה והכי אני משתוקקת להיות במקום בו כל זה קורה.
מוריה המון בהצלחה! תודה שבחרת להצטרף אלינו!
Moria Shlomot



לקריאת הפוסט המלא

נגישות